J-VjA/pub??start=true&loop=true&delayms=3000e&delayms=3000
გაკვეთილის გეგმა
გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებლის
სახელი:ქეთევან ტურაშვილი
პირადი ნომერი:
59001028458
საგანი:ისტი
მოსწავლეთა რაოდენობა:5
ხანგრძლივობა/დრო:
45 წუთი
გაკვეთილის თემა: „ჩვენ და კომპიუტერი“
გაკვეთილის მიზანი:საინფორმაციო
ტექნოლოგიების გაცნობა .
ზოგოერთ მასალის ნახვასთან ან გადმოწერასთან დაკავშირებულ შეზღუდვებსა და გამოყენების წესების ეთიკურ და საკანონმდებლო ნორმებს. გაცნობა.
ისტ.ტექნ5.2 მოსწავლეს შეუძლია
ისტ–ის ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება.
ის
ტექნ. 5.2 მოსწავლეს შეუძლია ეთიკური და უსაფრთხოების ნორმების
დაცვა აგრეთვე პასუხისმგებლობის გათვითცნობიერება ისტ–ის გამოყენებისას.იცის ისტ–ის
გამოყენების სფეროები და ათვითცნობნიერებს მის უპირატესობას.
გაკვეთილის თემისა და მიზნის შესაბამისობა ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნებთან:
გაკვეთილის
მიზანი გამომდინარეობს ესგ-ს სტანდარტიდან და ჩაშლილია თითოეულ აქტივობაში.სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების
№
|
აქტივობის
მიზანი და აღწერა
|
გამოყენებული
მეთოდი
|
კლასის
ორგანიზების ფორმა/ფორმები
|
სასწავლო
რესურსები
|
დრო
(წთ)
|
მასწავლებელი ახდენს.კლასის ორგანიზებას, მოსწავლეებს აცნობს გაკვეთილის მიზანსა და შეფასების კრიტერიუმებს.
ახსენებს კლასში ქცევის წესებს.
|
ვერბალური ახსნა
|
მთელი კლასი
|
ჟურნალი,
კალამი, ცარცი, დაფა, კომპიუტერი სახელმძღვანელო
|
3წთ.
|
|
1
|
აქტივობის მიზანი:
მოტივაციის
შექმნა
მიტივაციის
აღწერა
ხდება საშინაო დავალების განხილვა და თემის ფარგლებში დაგროვილი წინარე ცოდნის გააქტიურება: მოსწავლეებს აჩვენებს სურათს და სთხოვს გამოთქვან ვარაუდები რას ხედავენ სურათზე.
აქტივობის დასრულების შემდეგ მასწავლებელი მოსწავლეებს აწვდის უკუკავშირს. და გადადის გაკვეთილის თემაზე.
·
|
თანამშრომლობითი სწავლენა,ახსნა–განმარტება
|
ჯგუფური
|
ფორმატის ქაღალდი,მარკერი, ფერადი ქაღალდები, კომპიუტერი.
|
10
წთ.
|
2
|
წინარე ცოდნის გააქტიურება კითხების
საშუალებით.
რა
არის ინფორმაცია?
რისთვის
სჭირდება ადამიანს ინფორმაცია?
როგორი
იქნება ადამიანის ცხოვრება ინფორმაციის გარეშე?ვიცით თუ არა რა გვევალება ინტერნეტთან
მუშაობის დროს?
|
გონებრივი იერიში
|
საერთო-საკლასო
|
დაფა,ცარცი
კომპიუტერი .იბტერნეტი.
|
6წთ.
|
3
|
საინფორმაციო ტექნოლოგიების გაცნობა
ამასწავლებელი მოსწავლეებს აცნობს გაკვეთილის თემას რა სახის კომპიუტერები ვიცით,როგორ მუშაობს კომპიუტერი
.გააცნობს ზოგოერთი მასალის ნახვასთამ,ან გადმოწერასთან დაკავშირებულ შეზღუდვებსა და მათი გამოყენების წესებს ეთიკურ და საკანონმდებლო ნორმებს.
|
სწავლა კეთებით
|
ინდივიდუალური
|
სახელმძღვანელო,კომპიუტერი,პროექტორი დაფა, ფურცელი და ფანქარ
|
10წთ
|
4
|
კომპიუტერთან
მუშაობა
მოსწავლეები ეცნობიან ახალ მასალას
.მასწავლებელი მოსწავლეებს აძლევს კონკრეტულ დავალებას კომპიურერის და მისი მუშაობის პრინციპების შესახებ გააზრება.კომპიუტერთან მუშაობის ელემენტარული უნარ-ჩვევების გამომუშავება,კომპიუტერის ჩართვა-გამორთვა.
|
გონებრივი იერიში
|
ინდივიდუალური
|
კომპიუტერი
ინტერნეტი
|
4წთ
|
5
|
კომპიუტერთან
მუშაობა
აქტივობის აღწერა:
მაწავლებელი ანაწილებს ჯგუფებს,აცნობს მათ მუშაობის წესებს და პირობას: 5წუთის ფარგლებში მოიფიქრეთ და ქაღალდზე გადაიტანეტ მინინიმუმ ოთხი წესი რომელიც უნდა გამოიყენოთ ინტერნეტში მუშაობისას.
მოსწავლეებმა უნდა ამოიცნონ სურათების საშუალებით რომელია კომპიუტერი,ნოუთბუკი
თუ პლანშეტი,ან ტაბლეტი
აქტივობის დასრულების შემდეგ მასწავლებელი მოსწავლეებს აწვდის უკუკავშირს.
და გადადის გაკვეთილის თემაზე.
|
თანამშრომლობითი სწავლების მეთოდი
|
წყვილებში მუშაობა
|
ფანქარი, თაბახის ფურცლები,კომპიუტერი.
|
5წთ
2
|
6
|
შეჯამება კითხვა-პასუხით.
მოსწავლეები
მასწავლებელთან ერთად შეაჯამებენ გაკვეთილს.ხომ არაფერი დარჩა ბუნდოვანი,აღნიშნავენ
თუ რომელი აქტივობა მოეწონათ ყველაზე მეტად.მოეწონათ თუ არა როგორ მუშაობს კომპიუტერი და სწავლა ძიებით.
მასწავლებელი გაკვეთილის მსვლელობისას და ბოლოს იყენებს განმავითარებელ შეფასება
საშინაო დავალება:
მოიძიონ ახსნილი მასალა ინტერნეთში
კომპიუტერი ჩვენს ცხოვრებაში.საფუზვლიანად ისწავლონ ეთიკური და საკამომდებლო
ნორმები .
|
ანალიზური სწავლების მეთოდი
|
საერთო-საკლასო
|
5წთ.
|
პროექტი
პროექტი
პროექტის მოკლე აღწერა:შემოდგომის სურათის აღწერასოფელში.პროექტის სრული აღწერა:მოსწავლეები აღწერენ შემოდგომის შემოსვლას სოფელში.აღწერენ თუ როგორ იცვლის ბუნება სახეს.როგორ იცვლება კლიმატი.დააკვირდებიან როგორ ემზადება სოფელი ზამთრისთვის.
მონაწილეთა ასაკი: მე–5 კლასი
ხანგრძლივობა– ერთი თვე.
პროექტის გეგმა–ჯგუფური მუშაობა,ინფორმაცია ბლოგში.
მოსალოდნელი შედეგები–ბავშვები უკეთ სწავლობენ თავის სოფელს და უკრთ ეჩვევიანქართულ მეტყველებას.
სასარგებლო სხვისთვის–ბავშვები ეცნობიან თავის კუთხის კლიმატს.ქმნიან თავის ბლოგს ინტერნეტში.
საგანთა შორის კავშირი: გეოგრაფია,ისტორია ,ბიოლოგია.ქართული გაღრმავებით.ინტერესით სწავლობენ ინტერნეტ პროექტის გეგმას.
ტრენინგის მეცხრე დღე
გადავხედეთ ჩვენს გეგმებს,შევასწორეთ.შემდეგ განვიხილეთ პროექტის საქაღალდე და მასში შემავალ თითოეულ ობიექტს დავარქვით შესაბამისი სახელი.
მოვისმინეთ ერთმანეთის პროექტის პრეზენტაციები და კოლეგიალური რჩევები მივეცით.
ამ გაჯეტებსა და გვერდების გაჯეტს აქტიურად გამოვიყენებ ჩემი საქმიანობის გამოსაქვეყენებლად.
ბოლოს ტრენინგი შევაჯამეთ.
კიდევ უფრო ცხადი გახდა ჩემთვის,რომ ტექნოლოგიების გარეშე პროფესიულად ვერ განვ ითარდები,ვერც ჩემს შრომას წარმოვაჩენ.
ტრენინგი პასუხობს დღევანდელ მოთხოვნებს.ვისწავლეთ,როგორ განვუვითაროთ მოსწავლეებს 21-ე საუკუნის უნარ-ჩვევები.
ტრენერი,ქალბატონი ქეთევან ცერაძე,არის აქტიური,დაინტერესებული,რომ თითოეულ მასწავლებლამდე მიიტანოს მასალა.დაუზარელი,ტაქტიანი,თბილი პიროვნებაა.
უღრმესი მადლობა მას.
მოვისმინეთ ერთმანეთის პროექტის პრეზენტაციები და კოლეგიალური რჩევები მივეცით.
ამ გაჯეტებსა და გვერდების გაჯეტს აქტიურად გამოვიყენებ ჩემი საქმიანობის გამოსაქვეყენებლად.
ბოლოს ტრენინგი შევაჯამეთ.
კიდევ უფრო ცხადი გახდა ჩემთვის,რომ ტექნოლოგიების გარეშე პროფესიულად ვერ განვ ითარდები,ვერც ჩემს შრომას წარმოვაჩენ.
ტრენინგი პასუხობს დღევანდელ მოთხოვნებს.ვისწავლეთ,როგორ განვუვითაროთ მოსწავლეებს 21-ე საუკუნის უნარ-ჩვევები.
ტრენერი,ქალბატონი ქეთევან ცერაძე,არის აქტიური,დაინტერესებული,რომ თითოეულ მასწავლებლამდე მიიტანოს მასალა.დაუზარელი,ტაქტიანი,თბილი პიროვნებაა.
უღრმესი მადლობა მას.
მერვე დღე
ტრენინგის დაწყებისთანავე მიმოვიხილეთ საშინაო დავალება.
ტრენერმა გვასწავლა ფასილიტაციის მასალის შექმნა და პრაქტიკულად შევასრულეთ იგი.
დავხვეწეთ ჩვენი პროექტის გეგმა და სრულყოფილი სახე მივეცით მას.
პორტფოლიო ავტვირთეთ ბლოგზე.
ტრენერმა გვაჩვენა და გვასწავლა საპრეზენტაციო პროგრამებში ჰიპერლინკების მიბმა, რაც განსაკუთრებით მომეწონა და ვთვლი, რომ პრაქტიკაში ძალიან გამომადგება.
.
ტრენინგის ბოლოს გავაკეთეთ რეფლექსია.
დღევანდელი ტრენინგიც საინტერესო და ნაყოფიერი იყო.
ტრენინგის დაწყებისთანავე მიმოვიხილეთ საშინაო დავალება.
ტრენერმა გვასწავლა ფასილიტაციის მასალის შექმნა და პრაქტიკულად შევასრულეთ იგი.
დავხვეწეთ ჩვენი პროექტის გეგმა და სრულყოფილი სახე მივეცით მას.
პორტფოლიო ავტვირთეთ ბლოგზე.
ტრენერმა გვაჩვენა და გვასწავლა საპრეზენტაციო პროგრამებში ჰიპერლინკების მიბმა, რაც განსაკუთრებით მომეწონა და ვთვლი, რომ პრაქტიკაში ძალიან გამომადგება.
.
ტრენინგის ბოლოს გავაკეთეთ რეფლექსია.
დღევანდელი ტრენინგიც საინტერესო და ნაყოფიერი იყო.
ტრენერმა გვასწავლა ფასილიტაციის მასალის შექმნა და პრაქტიკულად შევასრულეთ იგი.
დავხვეწეთ ჩვენი პროექტის გეგმა და სრულყოფილი სახე მივეცით მას.
პორტფოლიო ავტვირთეთ ბლოგზე.
ტრენერმა გვაჩვენა და გვასწავლა საპრეზენტაციო პროგრამებში ჰიპერლინკების მიბმა, რაც განსაკუთრებით მომეწონა და ვთვლი, რომ პრაქტიკაში ძალიან გამომადგება.
.
ტრენინგის ბოლოს გავაკეთეთ რეფლექსია.
დღევანდელი ტრენინგიც საინტერესო და ნაყოფიერი იყო.
ტრენინგის მეშვიდე დღე
- გავიმეორეთ წინა დღის მასალა, შემდეგ შევქმენით განსაკუთრებული საჭიროების მქონე მოსწავლეთა და კარგი მოსწავლის დავალების ნიმუში. მე ასევე შევქმენი გეგმა თუ როგორ ვასწავლი არაქართულენოვან ბავშვებს .მნიშვნელოვანი იყო გაჯეტის სწავლა რომელის საატს გვიჩვენებს ,ადგილის შეცვლა გაჯეტებისათვის.ვისწავლე თუ როგორ უნდა გამოვიყენო ინტელის რესურსებიდან პროექტის გეგმები ჩემი პროექტის შესაბამისად..